Avui s'ha presentat la campanya Matalàs Solidari que pretén ajudar als afectats per un altre dels grans terratrèmols esdevinguts fa poc més d'un any, el d'Haití. La iniciativa és promoguda per l'ONG Ayuda Directa i l'empresa Julià Grup amb la col·laboració de la Federació Catalana de Comerciants de Mobles, i vol estimular els ajuts a una de les economies més pobres del planeta que té una lenta i complicada recuperació després de la tragèdia. L'acte de presentació ha estat conduït per Eduard Sanjuán, periodista especialitzat en conflictes i director del “30 minuts” de TV3. Sanjuán ha explicat que "la falta de projectes en estudi està portant que les ajudes internacionals no arribin, i el govern està desaparegut de la primera línia d'ajuda, on només hi ha les ONG internacionals". La majoria dels afectats, després d'aquest temps, "segueixen en tendes de campanya, i aquestes evidentment ja estan molt deteriorades".
La situació a HaitíEl 12 de gener de 2010 un terratrèmol de 7.0 graus va sacsejar Haití. Més de 220.000 persones van perdre la vida i més d’un milió i mig es van quedar sense casa, a més de 300.000 ferits. Els efectes causats sobre aquest país, el més pobre d’Amèrica Llatina, van ser devastadors.
En aquest temps Haití ha seguit sent castigat –primer per les pluges i els huracans, després per l'epidèmia de còlera i finalment per les revoltes que van seguir a les eleccions–.
Actualment prop de 3 milions de persones, la majoria nens, viuen en camps de refugiats, sense esperances en un futur millor, sense oportunitat d'estudiar, sense assistència sanitària adequada i amb una nutrició molt precària. Passat un any els membres d’Ayuda Directa van poder comprovar “in situ” la lenta recuperació d’un país sotmès en la pobresa més extrema.
La campanya
Poc temps després del terratrèmol l'ONG va establir diferents contactes, entre ells amb Julià Grup, empresa dedicada a la comercialització d'articles de descans.
D'aquesta reunió va sorgir la idea del “matalàs solidari”. Es tractavau de contribuir a millorar les condicions de vida dels afectats pel terratrèmol –sobretot els més joves– l’ONG Ayuda Directa i l’empresa Julià Grup, amb la col·laboració de la Federació Catalana de Comerciants de Mobles, impulsen aquesta campanya. Mitjançant l'adquisició d’un Matalàs Solidari a un dels 118 establiments col·laboradors tothom pot posar el seu gra de sorra per millorar la qualitat de vida de les víctimes del sisme.
Els diners recollits en la campanya van destinats al manteniment del menjador infantil del Col·legi-Orfenat Rose Mine de Diege. Aquest centre, situat al barri de Petion Vile de Port-au-Prince, atén més de 80 nens orfes i 350 alumnes que assisteixen a l’escola i tenen un àpat assegurat al dia. En aquest lloc Ayuda Directa desenvolupa els seus programes de cooperació millorant les infraestructures d'aquest centre, que van quedar greument malmeses.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari