La Comissió Europea va aprovar ahir un nou Reglament que pretén facilitar la planificació de viatges en tren en trajectes europeus. Així, la intenció és normalitzar les dades sobre preus i horaris en trens de viatgers entre les diferents companyies ferroviàries de la comunitat, de manera que la reserva i l'emissió de bitllets es pugui operar entre els venedors de bitllets d'arreu de la UE. L'any vinent, la Comissió presentarà la regulació perquè les diferents companyies ferroviàries harmonitzin els seus sistemes informàtics i puguin intercanviar dades.
Siim Kallas, vicepresident de la Comissió Europea i comissari de Transports, considera bàsic per a promoure l'ús del tren entre els ciutadans i, més concretament, que el sector ferroviari competeixi amb l’aeri en distàncies mitjanes, hem d’oferir als viatgers ferroviaris unes possibilitats de planificació i de compra de bitllets d’origen a destí que siguin comparables a les que donen les companyies aèries. Volem que, en el futur, reservar un bitllet de tren per anar de Barcelona a Brussel·les o de Berlín a Bratislava sigui tan fàcil com ho és per un vol equivalent”.L’evolució del ferrocarril ha tingut un caire estatal i, per això, avui hi ha grans diferències entre els sistemes de reserva, que es basen en dades processades de manera diferent i, en general, no intercanviables. Al contrari que en d’altres mitjans de transport, els usuaris de serveis ferroviaris tenen molt poques possibilitats de reservar un bitllet per a un trajecte transfronterer (amb l’excepció d’algunes grans línies ferroviàries directes internacionals). En canvi, en el sector del transport aeri, que opera principalment línies transfrontereres.
El nou Reglament tècnic de la UE (aplicacions telemàtiques al servei dels viatgers) imposarà la normalització de les dades sobre horaris i preus, que són la base dels sistemes de planificació, de reserva i de venda de bitllets: tipus de trens, parades i estacions, tipus de places disponibles (primera o segona classe), places no reservades disponibles, estructura de les tarifes, etc. A més, el Reglament imposa a les companyies l’obligació jurídica de posar les dades sobre els horaris a disposició pública i les tarifes a disposició dels socis designats.
Més informació.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari