El lema "Actimel activa les teves defenses" ha estat durament atacat pels consumidors alemanys per considerar-lo l'exponent de la publicitat enganyosa. Actimel no protegeix dels refredats, reforça el sistema immunològic però no més del que ho podria fer un iogurt tradicional, només que Actimel és quatre vegades més car i conté el doble de sucre. Així de contundents són les argumentacions de l'associació alemanya Foodwatch per atorgar a la marca de Danone el premi del consumidor a "la mentida publicitària més insolent".
Foodwatch, una associació alemanya sense afany de lucre, ha iniciat una campanya contra la publicitat enganyosa dels aliments a través de la web Abgespeist, des d'on es presenten diversos productes que segueixen el patró i els usuaris voten on line.
Danone, per la seva banda, ha reaccionat al premi acusant a l'associació de confondre als consumidors amb premeditació i que les seves campanyes es basen informacions nutricionals fonamentades científicament.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari