El dilluns passat es va constituir el Comitè de clients de Mitjana Distància de Catalunya, que esta format per diverses entitats vinculades a la mobilitat, universitats i agents socials. En el decurs de la reunió es va parlar de l'organització de la nova entitat, però el protagonisme de la trobada el va captar l'adquisició dels nous combois 449 -els que Renfe ha començat a incorporar a la Línia Portbou Barcelona-. Segons el sindicat CCOO, que forma part de la nova entitat, la companyia va explicar als presents les millores del servei gràcies a la introducció progressiva dels nous trens i, finalment, els membres del comitè van ser acompanyats a l'estació de Sants on van poder visitar l'interior d'un d'aquests nous combois. Fins aquí, tot va transcórrer amb absoluta normalitat, fins i tot el sindicat va intervenir alavant els nous vagons, però va puntualitzar que "això no comportava ni més freqüència, ni disminució de temps de recorregut". La sorpresa va venir quan al dia següent els membres del Comitè es van assabentar de la pujada de les tarifes dels nous combois per la premsa.
El sindicat considera que tot plegat ha estat una falta de respecte a les entitats presents en aquell acte i que la pujada no té raó de ser, "primer perquè és desproporcionada, i segon, perquè no hi ha modificació substancial de les condicions del viatge: ni més freqüència, ni disminució dels temps del trajecte, ni tarifa integrada".
CCOO, ha demanat a la gerència de Renfe la supressió de l'increment i la convocatòria urgent del Comitè amb un punt del dia sobre la proposta de pujada de les tarifes i adverteix que si les coses han de seguir així, es replantejarà la participació en aquest Comitè acabat de néixer.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari