Unió de Consumidors es planteja mesures de pressió com el boicot a les empreses insolidàries


La Unió de Consumidors de Catalunya-UCC reclama a patronals i empreses un clar compromís social davant de la crisi. L'organització adverteix en un comunicat que no exclou mobilitzar als consumidors ni el boicot a determinats productes.

Les crisi afecta de manera severa als més febles, pel que l'entitat  recorda la importància que els recursos de l'administració els protegeixin mitjançant serveis públics o ajudes. El govern central ha anunciat mesures de suport als bancs, a les empreses, als aturats que vulguin capitalitzar l'atur... Decisions que denoten l'acceptació d'una situació extrema de precarietat econòmica. Davant d'això, l'organització de consumidors denuncia que algunes empreses aprofiten aquesta conjuntura per reduir costos mitjançat l'acomiadament de part de la plantilla.

Aquesta actitud que qualifica "d'insolidària" no pot ser acceptada en silenci, adverteix UCC. Per aquesta raó l'entitat aposta per utilitzar l’únic llenguatge que entenen aquestes empreses, l’econòmic, el dels beneficis. Així, la Unió de Consumidors es proposa demanar al Ple del Consell de les Persones Consumidores, organisme que aplega al conjunt d’associacions de consumidors, sindicats i entitats de caràcter social, que s'estableixi un protocol d’actuació comú davant d'aquelles empreses que aprofitin la situació de feblesa econòmica per a realitzar retallades de llocs de treball o processos de deslocalització.

Unió de Consumidors creu que l’esforç que estan realitzant ciutadans i administracions han de ser assumits com a propis des del sector empresarial i, en cas de no ser així, aposta per la realització d’accions de pressió contundents, no descartant la realització de boicots als productes d’aquestes empreses.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article