Ampliació del sistema d'informació per mòbil del temps d'espera


El sistema d'informació del temps d'espera per telèfon mòbil i internet aplicat a la xarxa metropolitana de busos es va posar en funcionament el setembre de 2005, des d'aleshores ha rebut més 245.000 consultes. Ara TMB i Bus amplia el servei que ja cobreix 33 línies (utilitzades per un 60% dels passatgers). D'aquesta manera l'usuari té una previsió aproximada en temps real dels minuts que falten perquè els dos primers autobusos d'una línia arribin a una parada determinada. Per saber amb un sol missatge el temps que falta perquè arribin totes les línies de la parada s'ha d'enviar al número 7412 la paraula "temps" i el codi de la parada (és el número de quatre xifres que figura en totes les parades i marquesines). Per exemple: "temps 0515". Per saber quant trigarà el bus d'una línia en concert, s'ha d'enviar un missatge al mateix número, el 7212, amb la paraula "temps", el codi de la parada i el número de línia. Per exemple: "Temps 0515 17". Les últimes línies a incorporar aquesta novetat són: 10, 19, 32, 39, 45, 47, 50, 55, 72, 73, 74 i 92. El servei també és actiu a les línies 6, 7, 14, 15, 16, 17, 22, 24, 27, 28, 33, 34, 41, 43, 54, 56, 57, 59, 64, 66 i 147. TMB presta aquest servei de manera gratuïta, però les operadores de telefonia mòbil perceben la tarifa habitual dels missatges de text (15 cèntims per missatge més impostos). La consulta també és pot fer mitjançant GPRS i internet, des de l'adreça http://www.tmb.net/

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article