Carta oberta dels consumidors europeus per a frenar l'obesitat infantil


L'Associació de Consumidors Europeus BEUC ha adreçat una carta oberta al Parlament Europeu en la que reclama modificacions en alguns aspectes de la directiva que regularà la publicitat a les televisons. ?La revisió de la Directiva Europea de Televisió Sense Fronteres, que data de 1989, pot trencar l'equilibri assolit per protegir els drets dels ciutadans i les necessitats financeres de les companyies. 40 organitzacions de consumidors membres de Beuc demanen als eurodiputats que prenguin una posició sòlida a favor dels consumidors a l'hora de restringir els anuncis de menjar destinats als nens si porten un alt contingut en greix, sucre o sal i la publicitat intensiva de menjars escombraries que poden perjudicar la salut dels menors i dificultar l'educació saludable. No limitar la publicitat de menjar pot contribuir a incrementar l'epidèmia d'obesitat que afecta als menors europeus, segons denuncien les organitzacions de consumidors. Així, destaquen que l'any 2006 en el conjunt de la UE hi ha 22 milions de nens obesos i cal promoure els missatges que aturin aquesta epidèmia.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article