Els preus de les compres típiques de Nadal augmenten un 25% en aquestes dates


Un estudi elaborat per la consultora TNS Worldpanel assegura que el preu mitjà dels productes que omplen la cistella de Nadal augmente un 25% i, per altra banda, que les llars amb nens són les que més incrementen les despeses en alimentació en aquest període. La zona de Llevant consta entre les que més incrementa la despesa en aquest concepte de tot l'estat. Segons l'estudi, el darrer Nadal els ciutadans de l'estat van consumir un 30% més que la resta de mesos. I la tendència és a més si comparem les dades de fa dos anys. Pel tipus de llars, són les que compten amb nens de mitjana edat i més grans que tenen més despeses addicionals. Famílies amb nens de mitjana edat tenen una mitjana de 80 euros de diferencial i en les que hi viuen adolescents l'increment és de 120 euros. Tot i així, el grup de llars formades per persones sense fills també té un bon increment de la despesa però, en aquest cas, degut a la compra de productes 'delicatessen'. I és que l'increment de despeses per aquestes dates ve per partida doble, per una banda augmenta el consum i, per l'altra, comprem a preus més cars. L'estudi de TNS Worldpanel confirma que el preu de mitjana per article de la cistella de la compra per Nadal s'increment més del 25%. La tendència és que en aquest període comprem més i, comprem marques de més prestigi. Així es constata que el pes de la marca de la distribució per Nadal baixa un 4,1% punts de quota. Segons Ana Berdié, Directora Marketing & Product Development de TNS Worldpanel: "l'entorn macroeconòmic comença a mostrar incertesa a mig termini i un major grau d'endeutament familiar provoca que l'esforç per arribar a fi de mes sigui cada vegada més gran però les festes de Nadal no les deixem de celebrar i les celebrem bé!".

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article