Les rebaixes només existeixen a la ment del consumidor


Els venedors de comerços enquestats per la consultora RMG&Asociados consideren que les rebaixes no existeixen realment i destaquen que el factor que més influeix en una compra innecessària en aquest període comercial és el preu, el segon criteri és l'estat d'ànim del consumidors, al que els experts n'atribueixen més de la meitat de les adquisicions. La tercera causa per a aquest tipus de compres és la presentació del producte i/o disseny de l'envàs, que intervé en més d'un terç de les compres. Li segueixen les ganes de tenir el més nou com a impuls comprador, segons destaca El País. El 27,2% dels directors de mercadotècnia de les grans empreses entrevistats per aquest estudi afirma que les rebaixes no ofereixen descomptes reals, sinó que són fictícies i la proporció d'aquests alts executius supera els que pensen que les rebaixes realment existeixen, un 26,3%. Les organitzacions de consumidors recorden que en període de rebaixes cal tenir present alguns consells com ara: que les rebaixes són de preus, no de qualitat. Cal revisar amb atenció l'etiqueta. Comprovar que al costat del preu rebaixat figura el preu antic. Exigir la garantia. Guardar els tiquets de compra ja que els comerços estan obligats a canviar els articles quan siguin defectuosos. Es pot pagar les compres amb la targeta de crèdit, llevat d'advertiment en sentit contrari, però els comerços que accepten les targetes durant tot l'any, no poden negar-se a oferir aquest servei en rebaixes, ni cobrar al comprador el recàrrec del banc.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article