Consum Català denúncia el lamentable servei de Rodalies


Consum Català ha emès un comunicat en el que denuncia que més de 80.000 usuaris van quedar afectats ahir per una enèsima avaria que va afectar el servei de rodalies de RENFE, a Sants i Bellvitge, amb la consegüent pèrdua econòmica i de temps a milers de catalans, que com és habitual, confien en el transport públic per entrar i desplaçar-se per la ciutat. L'organització de consumidors assenyala que una setmana més, i atenent-nos a les vergonyoses demostracions d’ineficàcia i incompetència de RENFE per gestionar la companyia i de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries, per solucionar els problemes i avaries, denuncia: - Que la xarxa de rodalies de Barcelona és un 40% més extensa que a Madrid, però només té 9 línies, en comptes de les 12 que té Madrid. - Que a més a més d’aquest greuge, es calcula que hi circulen la meitat dels trens que a la capital de l’estat. - Que tot i haver-hi pitjor servei es cobra un 10% més per bitllet a Catalunya, i fins a un 20% en abonaments que a Madrid. - Que la inversió en els darrers deu anys de Renfe a Madrid ha estat d’uns 666 milions d’euros, i a Catalunya només un terç d’aquesta quantitat 228 milions. Això representa que per cada euro que es gasta a Catalunya, se’n gasten tres al centre de Madrid. - Que el servei ofert als usuaris de RENFE s’ha degradat fins a límits insospitats havent de suportar avaries i retars diaris en diverses línies per culpa de la incompetència dels seus gestors. És per això que com a organització d'usuaris exigeix: - El traspàs total de les competències de Renfe al Govern de la Generalitat de Catalunya, vist l’obsolescència de l’actual model de gestió de les infraestructures ferroviàries. - La inversió per part de l’estat de totes les intervencions que s’havien de realitzar aquests darrers anys i que no s’han fet - La millora immediata del servei: ampliació de combois, freqüència de pas, comoditats, ampliació de línies i millora de les infraestructures ferroviàries.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article