El mercat inesgotable


Que el consum sobredimensionat també afecta l'àmbit de la farmacologia és una evidència, quan aquest tractament es destina als estats anímics la interpretació i la imprecisió dóna molt de joc a les oportunitats de mercat. La informació que acumula aquest vídeo-reportatge "El màrqueting de la bogeria" aboca a la reflexió. Estats d'ànim que han acompanyat els humans des de sempre com el dol o la frustració per haver perdut la feina o la parella, ara passen a ser malalties potencials objecte de medicació. El reportatge denuncia que actualment prenen antidepressius el doble de nord-americans que fa 15 anys. El reportatge aboca sospites sobre la indústria farmacèutica que compta amb la complicitat d'alguns professionals de la medicina i sacceja les consciències de la majoria quan planteja si no estem perdent la capacitat de soportar la contrarietat, el dolor o l'espera.

L'article que avui publica El País,  "Soma para todos" aprofundeix en el mateix sentit. Manuel Rodriguez Rivero, l'autor, no es pot estar de fer un paral.lelisme de la situació amb la que esdevenia a "Un món feliç" (A. Huxley 1931) quan l'Estat Mundial subministrava el "Soma" per a tothom, un fàrmac que proporcionava plaer i de retruc tenia la població sota control. Rodríguez Rivero parla de l'efectivitat de la mercadotència de les grans corporacions farmacèutiques i de complicitats paral.leles de manera que, "transtorns lleus i universals que esdevenen al llarg de la vida -allò que Freud anomenava "dissort comuna" per diferenciar-la de la "dissort neuròtica"- són ara redefinits i convertits en malalties pels departaments de màrqueting dels laboratoris".

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article