La CE intervé per a estimular la confiança en el mercat digital
L'organització de consumidors europeus Beuc mostra una bona acollida al Llibre Verd aprovat per la Comissió Europea que, com a eina de consulta, dóna un fort impuls en el replantejament de la protecció dels consumidors de la UE. Aquest document aplega i actualitza la normativa vigent i la flexibilitza pensant en l'adaptació que comporta el ràpid creixement en matèria digital.
La regulació contempla, entre d'altres, els terminis de garantia i el seu compliment, les devolucions, els períodes de reflexió, els drets que regulen contractes dels consumidors en l'àmbit de l'oci, paquets de viatges, indicació de preus, vendes a distància, vendes porta a porta, clàusules de contracte abusives, recursos, etc.
La despesa dels consumidors representa un 58% del PIB de la UE, és per aquest motiu que l'organisme regulador considera que la confiança és un factor clau que determina com i quan efectua la despesa el consumidor. Tot indica que els usuaris encara no confien prou en el mercat digital i en Internet per a aprofitar tot el seu potencial. Com avançavem fa uns dies, només un 6% de consumidors de la UE compren habitualment per Xarxa-, experts, usuaris i empreses reclamen des de fa temps al Parlament europeu que s'unifiqui la normativa, es millorin les xarxes transfrontereres, la seguretat, els sistemes de pagament i que s'inverteixi en campanyes de motivació al consumidor.
Amb l'ajut que ofereix aquest Llibre Verd aprovat per la Comissió, es pretén donar un unic i senzill conjunt de normes que permeti als consumidors saber els seus drets i, per tant, prendre decisions ben fonamentades i més segures.
Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari