El jurat dels Fiasco Awards ha donat a conèixer avui els set finalistes al guardó d'entre les 34 candidatures que els internautes han presentat per a la tercera edició del premi. Fins al 9 de març està oberta la votació per triar quin ha estat el projecte de l'àmbit de les TIC que ha tingut un fracàs més clamorós, bé sigui per no assolir les espectatives que prometia, bé perquè no ha sabut arribar al consumidor. Entre els nominats d'aquesta edició hi ha la celebració de la "votació per al projecte de la Diagonal de Barcelona" com un dels "fiascos" més sonats de 2010. Es dóna el cas que un dels altres nominats a Fiasco Awards és la mateixa convocatòria del premi per haber guardonat en l'edició passada l'iPad d'Apple. Els 5.000 vots que van posar en dubte l'èxit del giny s'han evaporat davant del rècord de vendes que ha obtingut.
Els Fiasco Awards argumenten la seva creació en el desig de premiar els millors projectes de l'àmbit TIC que han acabat en "fiasco", una fórmula, diuen, de potenciar l'esperit crític i fomentar l'actitud positiva envers els entrebancs del camí cap a l'èxit.
Delicious
La capacitat de Delicious, poc atractiu i usable, per captar nous seguidors està en dubte. El seu immobilisme li ha valgut un bon grapat de crítiques, i mira que la idea era bona...
Europeana
La Comunitat Europea va posar en marxa el novembre de 2008 Europeana, la biblioteca digital europea, en versió Beta. El dia de la seva obertura es va col?lapsar per l'allau de visites rebudes...
Fiasco Awards 2010
L'iPad d'Apple semblava el perfecte candidat al Premi. Més de 5000 vots el van ratificar com a guanyador, però ha estat un rècord de vendes. Un fiasco de Fiasco Awards 2010.
Google Buzz
Google va treure al mercat a so de bombo i platerets aquesta aplicació com un "plat combinat" de serveis. Però s'assembla a Google Wave i fa el que altres ja fan.
Keteké
Keteké és la xarxa social amb què Telefónica va intentar competir amb Facebook. Va ser llançada amb una gran inversió inicial, per acabar tenint una taxa d'adopció testimonial i Telefónica comprant Tuenti.
Myspace
Eclipsada per Facebook, i des de llavors posicionada només com un lloc per a músics i els seus seguidors, després de redissenyar el lloc i acomiadar gairebé el 50% de la seva plantilla de treballadors, News Corp sembla no estar conforme amb les xifres financeres de MySpace.
Votació de la Diagonal de Barcelona
Primer intent de votació massiva en línia a Barcelona, que no es va provar els dies previs i que comptava amb un mecanisme d'identificació poc fiable: com es va demostrar, Internet permet obtenir dades personals, principalment de ciutadans de rellevància.
Els Fiasco Awards
Els Fiasco Awards són una iniciativa d'un equip de persones vinculades al sector TIC. El guardó vol potenciar l'esperit crític i fomentar l'actitud positiva davant dels fracassos, que són una etapa d'aprenentatge necessària per assolir l'èxit.
La festa de lliurament de premis tindrà lloc el 10 de març a l'Elephant Club (Passeig dels Til.lers, 1) de Barcelona.
Fiasco Awards
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari