L'OCUC edita una guia bàsica per als consumidors immigrants


L’OCUC edita la primera “Guia Bàsica de Consum” del nostre país especialment dirigida als immigrants. L’actualitat darrerament ha posat de manifest casos especialment greus pels consumidors, com el d’Air Madrid, que denoten que els immigrants són un col•lectiu particularment vulnerable. Les contínues crisis i els constants abusos que pateixen els consumidors i usuaris afecten de forma especial a la població immigrant. El desconeixement de l’idioma, dels costums, de la normativa, dels procediments de reclamació i de les institucions competents en cada matèria, fa que els nouvinguts es trobin més desprotegits davant els incompliments i les infraccions dels establiments i les empreses que presten serveis. Davant d'aquestes circumstàncies L’OCUC ha editat la primera guia del nostre país traduïda al castellà, l’anglès, el francès, l’àrab i el xinès que pretén acostar a aquest sector de la població els principals aspectes que cal saber en tots aquells àmbits on es detecten més problemes: compra i lloguer d’habitatge, serveis de telefonia i internet, agències de viatges, transports, subministraments bàsics, serveis financers, etc. En aquesta guia s’inclouen una sèrie de consells, recomanacions i alertes, així com adreces d’interès que poden ser d’utilitat per evitar caure en els problemes més freqüents que pateixen els consumidors i usuaris. Aquesta guia es troba a disposició de tots els consumidors i usuaris de forma gratuïta en les nostres seus.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article