Un informe d'Unicef evidencia que els nens de l'estat espanyol ocupen els darrers llocs en benestar educatiu


L'estudi es basa en sis paràmetres diferents per qualificar el nivell de benestar dels nens en els 21 països industrialitzats que analitza: el benestar material, la salut i sanitat, l'educació, les relacions amb els pares, els comportaments i riscos que s'enfronten i la sensació subjectiva de benestar per part dels menors. Tot i ocupar el cinquè lloc de la classificació global, l'estat espanyol és en les darreres posicions quant a valoració del rendiment escolar i abandonament prematur dels estudis. Els resultats mostren que els índexs globals de nutrició no ho són tot, factors com el temps que passen parlant amb els pares, la quantitat de llibres que llegeixen o la pròpia percepció de benestar que senten els joves influeixen en la qualitat de vida. Segons Unicef, el benestar dels nens té molt poc a veure amb el Producte Interior Brut de cada país. L'estat espanyol ocupa el cinquè lloc de la llista, darrere de Països Baixos, Suècia, Dinamarca i Finlàndia. El Regne Unit ocupa el darrer lloc -el pitjor- de la llista i Alemanya, l'onzè. Tot i que a l'estat espanyol la pobresa infantil relativa continua per sobre del 15%, la valoració subjectiva de benestar entre la població infantil és molt alta, especialment en termes de salut i grau de satisfacció sobre la seva vida, fet que ha compensat altres valors més baixos, com el 'benestar educatiu' en el que Grècia, Itàlia, Espanya i Portugal ocupen els darrers llocs de la classificació. Un apartat en el que es contemplen factors com l'abandonament dels estudis sense treballar o rebre una formació especial i tenir major risc d'exclusió o marginació social. En el cas espanyol, segons l'Unicef, aquesta posició a la taula respon als baixos nivells de rendiment escolar, ja reflectits en l'informe PISA 2001. Font: Canal Solidari

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article