Davant l'increment de tarifes de mòbils els usuaris es poden donar de baixa sense penalització, amb el dret a mantenir el mateix número


El Ministeri de Sanitat i Consum ha emès un comunicat en el que informa als usuaris que si no estan d'acord en la modificació de tarifa proposada per les diferents operadores de mòbil es podran donar de baixa sense percebre cap penalització. En aquest cas, la modificació del contracte ha estat imposat unilateralment per part de la companyia no per la voluntat de l'usuari. L'Institut Nacional de Consum recorda que l'usuari té el dret a ser informat del canvi de tarifes com a mínim un mes abans que esdevingui. En aquest cas, les operadores no podran condicionar la portabilitat -és a dir, el canvi d'operadora conservant el mateix número-. Només ho poden fer si abans s'ha tallat el servei per falta de pagament. Recordem, una vegada més, que el proper 1 de març tots els usuaris de mòbil són convocats a una jornada de protesta 'el dia sense mòbil', per mostrar la indignació i la impotenció davant de la reacció de les principals operadores de mòbil d'apujar les tarifes i taxes d'establiment de trucada per a compensar la limitació d'ingressos que els suposarà l'aplicació de la nova llei de 'millora' de la protecció del consumidor, en la que se'ls obliga a facturar per segons, és a dir, eliminar els arrodoniments, entre d'altres limitacions. Per a més informació podeu consultar a l'Agència Catalana de Consum, Oficina d'Atenció a l'Usuari de Telecomunicacions o bé a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article