Menys despeses en alta velocitat i més inversions efectives en Rodalies


L'associació de consumidors Consum Català ha emès un comunicat en relació a les incidències esdevingudes en el servei de Renfe aquest matí. Alteracions en al servei de rodalies que s'han repetit al llarg de tota la setmana: La línia de Rodalies Barcelona- Vilanova ha quedat afectada aquesta setmana per noves avaries, aquest cop per la caiguda d’objectes a la catenària. Milers de persones afectades, molts d’ells quan tornaven del Carnestoltes de sitges, s’han vist perjudicades per les condicions deplorables en que es troben les infraestructures ferroviàries del nostre país, i la incompetència dels seus líders per fer-ne front. Tot i preveure un servei extra de combois per fer front a l’allau de gent per anar a una de les festes que més ciutadans congrega del país, van ser un cop més les infraestructures les que no van donar a l’abast i van acabar fallant, a més a més d’una mala gestió de la crisi i de no enviar autocars a suplir el servei, interromput fins ben entrat el matí. Consum Català denuncia el lamentable servei ofert per la companyia que monopolitza el servei ferroviari del país, i la manca d’inversió de les administracions responsables No ens cansarem de repetir als usuaris dels serveis de rodalies, o de qualsevol infraestructura del país que no funcioni, que cal denunciar i demanar compensacions. L'associació de consumidors recorda que la llei estableix el següent: “Si un cop iniciat el viatge aquest es veu paralitzat, l’empresa ferroviària estarà obligada a proporcionar al/a la viatger/a, amb la major brevetat possible, transport en un altre tren o en un altre mitjà de transport, en condicions equivalents a les pactades. I quan la durada de la interrupció sigui superior a 1 hora l’empresa haurà d’encarregar-se de cobrir les despeses de manutenció i allotjament del viatger mentre duri la interrupció.” “Quan un retard sigui superior a 1 hora, la indemnització serà equivalent al cinquanta per cent del preu del títol de transport utilitzat. Si supera 1 hora i 30 minuts, llavors serà equivalent al total de l’esmentat preu.“ "Esperem que els usuaris facin valer els seus drets, perquè, tingueu-ho per segur, les companyies si que faran valer els seus", afegeix el comunicat que reitera la urgent necessitat que l'estat inverteixi en rodalies-renfe el que ha deixat d'invertir aquests anys i el traspàs immediat de les competències i la seva gestió al Govern de Catalunya. Si voleu cursar reclamació a través de Consum Català, l'associació seguirà oferint assessorament i cobertura als consumidors i usuaris de Catalunya. Des de Consum Català es dóna èmfasi al fet que l’Alta Velocitat és necessària, però també que les avaries que es produeixin per culpa de les obres són denunciables. El que Consum Català creu imperdonable és que mentre a tothom se li omple la boca parlant de l’AVE ningú es decideixi a demanar inversions efectives en rodalies, el servei que centenars de milers de catalans fan servir diàriament. Unes inversions que, passin per la transferència de competències a qui calgui, o per una inversió decidida i mantinguda en les infraestructures, són imprescindibles per al futur del nostre país.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article