La Beuc celebra la nova estratègia europea a favor dels consumidors


La nova estratègia europea per a protegir als consumidors és benvinguda per la BEUC (federació de més de 40 organitzacions de consumidors europees) que destaca com per primera vegada s'assenyala als consumidors com a motor de l'economia, als que cal tenir present en les diferents fases de la creació de riquesa i protegir els seus interessos. L'estratègia proposa mirar els elements bàsics de "seguretat, satisfacció, preu i queixes". És la primera Estratègia preparada per un Comissari exclusivament al càrrec de la política dels consumidors i la Beuc en destaca el fet que planteja la integració de les polítiques de consum en altres àrees de poder de la Unió. La Beuc proposa mesures concretes com ara que diferents Direcccions Generals de la UE es coordinin amb la política a favor dels consumidors i publiquin cada any un informe. En opinió de la Beuc però cal fer un pas més endavant ja que no n'hi ha prou amb les mesures de satisfacció subjectiva del consumidor, ja que els consumidors poden afirmar estar satisfets amb la seva elecció simplement perquè no sabien o no entenien que hi ha d'alternatives millors. A més reclamen, entre d'altres, polítiques d'accions col·lectives que funcionin amb condicions europees, més que l'aplicació de models dels Estats Units. També demanen una millor regulació en la protecció dels consumidors i una millor definició dels seus drets legals en l'àmbit digital.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article