El "no m'escolten o no em responen" quan es tracta de l'Administració, són encara les queixes més freqüents que rep el Síndic


En la presentació de l'informe anual ahir al Parlament, el Síndic va demanar un cop més que es garanteixi el dret a una bona administració, reconegut en l’Estatut, en els procediments davant les administracions públiques. Rafael Ribó, va denunciar que les queixes tramitades reflecteixen que en els procediments davant de l’administració pública segueixen existint molts supòsits on no es compleixen les garanties legals. Així destaca els supòsits on el ciutadà que s’adreça a una administració no rep resposta, no se l’informa degudament o la resolució del seu expedient té una demora excessiva. “El no m’escolten, no em responen, no em faciliten la informació que he demanat, etc, són encara queixes que rebem massa sovint” va assegurar Ribó en la seva compareixença al Parlament. En l'informe, també destaca el gruix de queixes per la manca de proporcionalitat en les actuacions dels cossos de seguretat i el tracte inadequat, la majoria de casos referides als Mossos d’Esquadra en ser ja la policia integral de bona part de Catalunya. Durant el 2006, el Síndic ha rebut un total de 27 queixes per presumptes maltractaments policials, la majoria de les quals s’han tancat o arxivat provisionalment o bé perquè no s’ha apreciat cap irregularitat, o davant la impossibilitat de tenir proves documentals o bé perquè són investigades per la via judicial. Altres temes de l’informe destacats en la compareixença són la falta de mitjans i la lentitud de la justícia que impedeixen el desplegament de l'administració de justícia de manera eficaç, així el Síndic rep contínues demandes a l'hora de respondre les queixes que plantegen els ciutadans per la demora de les actuacions judicials. Destaca també la necessitat de participació ciutadana en decisions urbanístiques per aconseguir unes ciutats i viles que siguin més de tots, i estiguin al servei de les persones. I quant a la contaminació acústica, l'informe assenyala que sovint la inactivitat de l’Administració a l’hora d’afrontar problemàtiques de sorolls acaba vulnerant el dret al descans dels afectats. Aquesta inactivitat administrativa acaba provocant massa sovint la judicialització dels casos. Tot i que són els ajuntaments els qui han d’assumir el paper d’actor principal davant la lluita per a eradicar les agressions acústiques, el Síndic recomana, sobretot en municipis petits, que els ajuntaments tinguin l’ajut i el suport d’entitats locals supramunicipals o fins i tot de plantejar una delegació de competències si consideren que no tenen els suficients mitjans per intervenir.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article