El tram de l'autovia A2 a Lleida, entre les pitjors "vies ràpides" de l'estat


El tram de l'autovia A-2 entre Lleida i Tàrrega és la via ràpida més perillosa de tot Catalunya en seguretat passiva, segons un estudi presentat pel Reial Automòbil Club de Catalunya -RACC-. L'informe analitza aspectes com la mida de la mitjana de separació entre els carrils, la protecció lateral o l'estat dels carrils d'incorporació a la calçada. L'estudi relaciona els principals problemes de la xarxa identificant l'estat de la protecció que ofereixen diversos elements de seguretat una vegada s'ha produït l'hipotètic accident: - Disseny de les interseccions mitjanes: La distància que separa els sentits de la circulació a través de mitjanes ha de ser la principal característica de seguretat de les vies segregades (2 calçades), ja que evita accidents frontals. L'11,5% de la xarxa estudiada presenta importants deficiències en aquest aspecte. Protecció lateral: És el paràmetre de seguretat passiva més descurat en les vies de gran capacitat de l'estat espanyol. Els principals problemes es concentren en obstacles rígids a escassa distància de la carretera i la falta de sistemes de contenció, seguit de terraplens en caiguda. Un 27,9% de les vies analitzades suspenen en aquest apartat. Interseccions: Les vies ràpides de l'estat presenten un bon disseny d'interseccions, la majoria d'elles a dos nivells i amb carrils d'incorporació suficients per assolir la velocitat convenient al flux del trànsit. El 93% de les interseccions en les vies estudiades responen a uns correctes criteris de disseny, amb una valoració de quatre estrelles.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article