Reclamen la integració dels serveis ferroviaris nocturns


El sindicat CCOO ha emès un comunicat en el que es congratula per l'anunci recent sobre el funcionament del metro i també les línies urbanes de Ferrocarrils de la Generalitat en horari nocturn, durant els caps de setmana. Però el sindicat recorda que una de les seves reivindicacions des de fa anys és que aquest servei de transport nocturs sigui diari, entenent que ha de ser un servei bàsic per l'accés als llocs de treball, d'estudi i d'altres activitats econòmiques. CCOO recorda que cal augmentar les freqüències de pas a primera hora, entre les cinc i les vuit del matí, ja que és la franja horària més utilitzada per a accedir al lloc de treball. En la planificació que caldria per a reforçar el servei públic de transport el sindicat també reivindica el funcionament nocturn dels dos vectors del tramvia (Trambesòs i Trambaix), i dóna un toc d'atenció especial a la línia T4, que va des de la Vila Olímpica cap a Glòries i fins a Sant Adrià per la Diagonal, on no hi ha cap sistema de transport nocturn. Una connexió important en aquest horari, consideren, atès que enllaça la zona del Poblenou i el Barcelonès Nord. Quant a la línia del “Trambaix” que dóna servei intern a la comarca del Baix Llobregat, el sindicat entén que és imprescindible garantir-ne la seva connexió en horari nocturn amb el metro de Barcelona i FGC, per assegurar la mobilitat pública nocturna a tota la comarca i la seva interconnexió amb el sistema de la ciutat de Barcelona.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article