La meitat dels preus dels aliments són determinats per tres grans cadenes de distribució


La Unió de Llauradors Coag ha publicat l'informe “El poder de la gran distribució en la cadena agroalimentària" en el que argumenta com només tres cadenes de distribució alimentària: Carrefour, Mercadona i Eroski, decideixen la meitat dels productes que mengem i el preu que paguem per ells. L'informe denuncia les pràctiques comercials de la gran distribució acusant-les d'abús de poder (sobre els productors i els consumidors) gràcies al procés de concentració de les grans superfícies, la poca competència real i el reduït poder de negociació dels productors. El sindicat agrícola, juntament amb la Plataforma Rural i la Plataforma ciutadana han convocat una jornada de protesta davant de les grans superfícies el proper 17 d'abril, dia internacional de la lluita camperola. Els grans grups de distribució (Carrefour, Corte Inglés, Mercadona, etc.) tenen les seves centrals de compres i negocien amb els proveïdors directament. La gran majoria de consumidors compren en una extensa xarxa de punts de venda que formen part de molt poques empreses transnacionals. En realitat, en el sistema actual, el productor té molt pocs punts d'accés directe al consumidor L'informe lamenta que la gran distribució es comporta com un oligopoli en el mercat de l'alimentació, on existeix una gran rivalitat que empeny les cadenes a realitzar grans ofertes per atraure el consumidor, fet que provoca una baixada en cadena del producte i increment del poder de negociació d'aquestes grans distribuidores ja que són poques davant de multitud de productors. Aquesta tendència, segueix l'informe, genera una reducció de preus per al productor sense cap compensació per al consumidor. Font: Agroinformación

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article