Recomanacions en la contractació de serveis de valor afegit a través de SMS


L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha publicat un seguit de recomanacions per als usuaris de telefonia mòbil a l'hora de contractar un servei de valor afegit a través de l'enviament d'un SMS. Els Serveis de Valor Afegit són els serveis que presta una empresa a través del telèfon mòbil mitjançant l’enviament de missatges SMS Premium. Els contractem enviant un SMS a un número curt, generalment de 4 xifres. Cal tenir en compte que els missatges SMS Premium aporten un servei de valor afegit al mòbil i, per tant, tenen un preu superior als missatges ordinaris que no aporten cap servei. L'ACC recomana que no ens precipitem a l’hora de contractar un servei a través de l’enviament d’un SMS des del telèfon mòbil, tot i que alguns programes de televisió, ràdio, revistes, etc, ens animen a fer-ho (p.ex..:jocs, tons i politons, logotips, melodies, fons de pantalla, icones del mòbil, horòscops, acudits, esports, fotos, poemes, videotons o per participar en un sorteig o concurs....). Solen incloure frases com aquestes: • Demana’l per SMS al XXXX • Envia la paraula ZZZZ i el codi WWW al XXXX En cas que hi estem interessats cal que llegim tota la informació i la lletra petita que trobem en la publicitat d’aquests serveis. Hi ha 2 tipus de serveis SMS Premium: • Aquells que impliquen una sola descàrrega (p.ex. :una melodia, un logotip..). • Aquells que comporten la recepció i facturació continuada de missatges SMS Premium (p.ex.: subscripcions a alertes, a noticies o a informacions diverses,...). No enviem cap SMS per contractar un servei sense : • Comprovar el preu real del missatge SMS Premium, impostos inclosos. • Comprovar si hi ha una quota mensual, depenent del tipus de servei (p.ex. subscripció). • Informar-nos del nombre mínim de missatges SMS Premium que calen per descarregar-nos el contingut que demanem o per accedir al servei. • Verificar que el model de mòbil que es requereix per rebre el servei. • Esbrinar si l’empresa prestadora del servei pertany a l’AESAM (Asociación de Empresas de Servicios a Móviles), ja que s’adhereix a un Codi de Conducta en el qual es compromet a resoldre els conflictes a través de les Juntes Arbitrals de Consum. • Constatar si l’empresa prestadora del servei s’identifica clarament: 1. Nom de l’empresa, domicili i NIF 2. Adreça postal 3. Adreça electrònica 4. Pàgina web 5. Telèfon d’atenció al client L'Agència Catalana de Consum recomana que tinguem cura especial de l’ús que fan els menors d’edat del telèfons mòbils pel que fa a aquests tipus de serveis, que controlem el saldo del mòbil si som usuaris de targetes de prepagament i en cas que activem un Servei d’Alerta o un Servei de Subscripció hem de saber que començarem a rebre missatges SMS Premium amb el contingut dels serveis o la informació sol•licitada, els quals se’ns facturaran fins que demanem la desactivació del servei. Assegurem-nos del mecanisme per anul•lar el servei o sol•licitar la baixa de la subscripció. L’empresa que ofereix el servei està obligada a notificar a l’usuari, mitjançant un “missatge de confirmació” la recepció de l’acceptació del servei. Publicitat rebuda al mòbil L'ACC recorda als usuaris de mòbils en general que està prohibit l’enviament al telèfon mòbil de comunicacions publicitàries o promocionals que no hàgim sol•licitat o autoritzat expressament i prèviament. Les comunicacions comercials que rebem al mòbil han de ser clarament identificables com a tals, han d’identificar l’empresa que les realitza i han d’incloure al començament del missatge la paraula “Publicitat”. Consultes i reclamacions Revisem la factura del nostre operador de telefonia mòbil i tots els càrrecs que ens detalla. Si volem reclamar però no sabem quina empresa ens ofereix el servei , un manera és accedir a la pàgina web d’AESAM (Asociación de Empresas de Servicios a Móviles), i esbrinar si n’és membre. A través del Telèfon d’Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya 012 podem fer les nostress consultes, peticions d’informació, dubtes o aclariments respecte a aquest tema: A les Oficines Públiques d’Informació als Consumidors podreu informar-vos i presentar una reclamació/denúncia: • A l’Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) del vostre municipi. • Si al vostre municipi no hi ha OMIC, a l’Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) de la vostra comarca. • En cas que no hi hagi ni OMIC ni OCIC, a l’Agència Catalana del Consum. Us recordem que també podeu demanar assessorament a través d’una Associació de Consumidors.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article