Setmana sense televisió del 23 al 29 d'abril


Ecologistes en Acció convida a participar en la Setmana internacional sense televisió (23 al 29 d'abril) en la que a través d'intentar viure uns dies sense encendre la televisió els promotors de la campanya consideren que es dóna una oportunitat per a repensar el seu paper d'incitadora al consum massiu i insostenible per al planeta. La promoció d'aquesta campanya és una iniciativa que va néixer als EEUU l'any 1995, amb la intenció d'oferir alternatives a l'oci que no depenguin de la publicitat de les grans multinacionals per a sobreviure. Des del web Tvturnofftv es dóna tota l'argumentació i activitats de la campanya. Ecologistes en Acció denuncia els efectes que té aquesta tendència consumista, especialment entre els menors d'edat i assegura que la televisió promou la baixa autoestima, la falta d'atenció i la paràlisi social. L'organització considera que en no veure la TV es pot pensar col.lectivament sobre els seus efectes i dóna algunes dades i motivacions per promoure'n el debat. En triem algunes: - Els menors d'entre 4 i 12 anys dediquen 990 hores l'any a veure la televisió davant de les 960 que destinen a assistir a l'escola i als estudis (Consell Audiovisual de Catalunya CAC) -Un quart de la programació que emeten les diferents televisions estatals entre les 21 i les 24 hores va destinada a publicitat. (Anuari de la Televisió 2004 GECA) - Els telediarios de TVE dediquen un 14% del seu temps a la publicitat. Els informatius de les diferents cadenes de televisió espanyoles dediquen al medi ambient, salut, ciència, consum i cultura només un 15% de durada, davant del 40% a successos i esports.(Anàlisi Informatius de Consumer.es) -Un teleespectador nordamericà ha vist una mitjana de 2 milions d'anuncis publicitaris per TV quan arriba als 65 anys. Tvturnofftv

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article