L'ACC va resoldre un 60% de les reclamacions presentades durant el 2006


En la memòria anual presentada ahir per l'Agència Catalana de Consum destaquen els greus coflictes que van afectar durant el 2006 a nombrosos consumidors i usuaris. Només cal recordar alguns noms que han estat polemics per les situacions realment angoixants que s'han vist obligats a passar els consumidors: el tancament de la cadena de comerços de venda de mobles Xavier Pujol; la publicitat enganyosa en oli que s’anunciava com ’oli d’oliva’ quan en realitat no ho era; l'escandol Fórum Filatélico i Afinsa; el tancament de l’aeroport d’El Prat de Barcelona, el 28 de juliol, i la suspensió d’activitats de la companyia aèria Air Madrid. En conjunt l'ACC ha vist incrementat en un 7,6% el nombre de reclamacions que li han estat presentades i que ha gestionat (7.338), de les que n'ha resolt un 60% a través de la mediació i l'arbitratge. En el balanç de bona part de les actuacions del 2006, s'ha notat un increment del volum de consultes ateses tant per via telefònica, telemàtica o presencial. Així, a través del 012 s’han atès 55.038 consultes (29.633 el 2005) i 10.078 directament des de l’Agència (9.407, l’any anterior). Els serveis que ofereix l’ACC no suposen cap cost pel consumidor. L’any passat, es van adherir 361 nous establiments a la Junta Arbitral de Consum, ara ja en són 3.652 a tot Catalunya. El nombre de laudes dictats va ser de 1.154, dels quals el 96% van ser emesos per unanimitat dels tres àrbitres. Del creixement de l'activitat inspectora de l'ACC en destaca l'especial actuació sobre serveis de telefonia. Durant el 2006 s'ha determinat la destrucció de més de 177.000 productes del mercat i la retirada de gairebé 200.000 articles. Dels 1.072 expedients incoats a empreses o serveis, 954 s'han resolt amb sanció.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article