La majoria d'usuaris de mòbil han estat perjudicats per la modificació de tarifes


Si fa uns dies recolliem les declaracions del ministre Clos a El País, en el sentit que l'estudi elaborat per la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT) descartava que les operadores haguessin pactat els increments de les tarifes a partir de l'1 de març, avui hem trobat un reportatge de CNN+ que fila més prim i assegura que, un cop analitzat l'informe, es constata que la majoria de clients han estat perjudicats per les modificacions tarifàries. Segons CNN+, les puges de tarifes afecten de manera diversa als clients en funció de la companyia i el pla contractats, però, la majoria ha patit increments més o menys forts en les seves tarifes, que han assumit en el cost d'establiment de trucada. L'informe de la CMT diu que, en termes globals, amb l'aplicació de la nova llei de protecció del consumidor, els ingressos de les tres principals operadores s'incrementarien entre un 1% i un 2,62%. Però CNN+ segueix el fil i explica que dels 16 plans de Telefónica analtizats, 4 (2,1% dels clients) baixaven preus, 5 d'aquests plans (un 43% de clients) van tenir increments de menys del 2%, mentre que en 2 plans (contractats pel 26,4% de clients) les tarifes s'han incrementat entre un 2% i un 5%. Els 5 plans que queden (un 27,8% de clients) s'han encarit més d'un 5%. Vodafone presenta reducció de preus en 22 dels 29 plans estudiats (67% de clients) i Orange aplica increments d'entre un 2 i un 5% al 65% dels seus clients i reduccions a un 35,1% d'usuaris repartits entre 15 plans diferents. Els Ministeris d'Indústria i Consum també han encarregat l'anàlisi d'un altre punt de la modificació de preus: l'establiment de trucada. Les tres companyies van fixar l'increment en un 25%, fixant-lo en 15 cèntims.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article