L'ACC treballa per a protegir la gent gran com a consumidors


L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha presentat la primera fase de l’estudi AVVIIS, amb el qual vol recopilar prou informació per anticipar-se als canvis d’hàbits de consum de la gent gran i així poder elaborar estratègies per a protegir-los com a consumidors. Els resultats mostren que un 80% dels enquestats són autònoms en la seva activitat diària, que fan les compres habitualment al seu barri (un 70%) i la gran majoria ho fan en petites botigues i supermercats. La gent gran és reticent als canvis i mostra desconfiança davant els nous productes i serveis. El que preocupa especialment l'ACC és el poc hàbit de presentar reclamacions que té aquest col.lectiu, només un 7%, davant del 16% del conjunt de la població que utilitza habitualment aquesta via. La segona fase de l'estudi es publicarà el 2008. De moment, les principals conclusions que se'n desprenen de l'enquesta són: a) En el cas dels béns de consum no durables, la compra esdevé una forma d’omplir el temps, de manera que les compres es realitzen en petits volums. b) La compra és una activitat amb gran component social, ja que permet a la gent gran mantenir relacions amb altres persones, i per això es transforma més en un plaer que en una obligació. c) Les dones grans manifesten interès per les modes, especialment la roba. Són menys fidels a les marques i accepten amb més facilitat els substitutius. d) Els consumidors grans tracten d’evitar les reclamacions. e) La gent gran és menys propensa a provar nous productes, probablement perquè no està disposada a assumir riscs (a diferència dels més joves). f) El segment dels consumidors grans no és propens a fer ús de targetes de crèdit, ni al pagament a terminis. g) El col•lectiu té una actitud més passiva que els joves en el procés de cerca d’informació. Es confia més en les opinions generalitzades i en l’experiència pròpia que en la informació obtinguda per decidir un acte de compra.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article