Es posa en marxa una línea telefònica per ajudar a deixar de fumar


El Departament de Salut de la Generalitat ha ideat un servei telefònic per ajudar a deixar l'hàbit del tabac perquè s'ha constatat que, entre els mitjans per ajudar a deixar de fumar, cada vegada pren més protagonisme a nivell internacional l'ús de l’atenció telefònica. La seva efectivitat ha estat validada per estudis realitzats a diversos països. L’atenció telefònica serveix de recurs complementari als altres serveis (atenció primària, hospitals, unitats de referència especialitzada) i també com a recurs únic per persones que volen una ajuda poc intensiva o tenen problemes per acudir a un centre. Per aquest motiu, el Departament de Salut ha decidit posar en funcionament una línia telefònica pública per ajudar a deixar de fumar. Estarà basada en Sanitat Respon. Funcionarà 24 hores al dia tots els dies de l’any i serà atesa per personal d’infermeria especialment ensinistrat en aquesta modalitat d’atenció telefònica. La persona que vulgui deixar de fumar podrà trucar al telèfon de Sanitat Respon. Després d’algunes preguntes que serviran per valorar la seva motivació per deixar de fumar i la seva dependència al tabac, se li oferirà un pla específic i individualitzat per deixar-ho. Al final d’aquesta primera trucada, es concertarà una nova cita telefònica i se la trucarà activament des de Sanitat Respon segons un protocol de seguiment acordat que s’adaptarà a les circumstàncies personals de cada persona demandant del servei. En el cas que es necessiti la prescripció de fàrmacs (per exemple, teràpia substitutiva de nicotina...), s’estudiarà la derivació al centre d’atenció primària, farmàcia o unitat de deshabituació que correspongui. Més info: Departament de Salut

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article