La PTP dóna un toc d'atenció sobre les macances dels trens regionals




L'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) celebra la instauració del retorn exprés dels bitllets a la xarxa de Rodalies de Barcelona quan un tren arriba amb més de 15 minuts de retard.

Es tracta d'una mesura pionera a Espanya que confirma una voluntat per a recuperar la qualitat del servei a Rodalies. L'associació destaca que per primera vegada es compensen retards entre 15 minuts i una hora al servei ferroviari de Rodalies i s'entreguen de forma immediata els títols de transport compensatoris. Però això no pot suposar deixar de banda les mancances dels Regionals

L'entitat lamenta que les progressives millores al servei de Rodalies agreugen l'enorme diferència entre la qualitat del servei a Regionals i Rodalies de Renfe. Cada vegada més usuaris es queixen d'aquest fet diferencial, que és fruït d'una estructura administrativa interna de Renfe que els usuaris no haurien de percebre. Cal recordar que moltes estacions de Catalunya, on només presten servei els trens Regionals, existeixen unes instal·lacions obsoletes i un servei insuficient. Només a títol d'exemple, la PTP recorda que la ciutat de Valls, amb 23.000 habitants, només disposa de dos trens regionals al dia, cosa que obliga els seus ciutadans a agafar el cotxe fins l'estació de Tarragona o directament fins a la seva destinació. Valls és un dels municipis de Catalunya amb pitjor servei ferroviari en relació a la seva elevada població. En l'extrem oposat hi ha Puigcerdà, que amb 9.000 habitants, disposa de 6 trens de rodalia diàriament.

Quant a l'incendi d'ahir de l'estació del Clot, que va comportar el tancament de l'estació, La PTP afirma que no va tenir pitjors conseqüències sobre el servei gràcies al by-pass del Besòs, que permet desviar els trens de la línia de la costa cap a Sant Andreu Comtal i enllaçar amb el Metro sense arribar a la zona afectada pel succés. Malauradament, l'actual planificació de l'AVE a Catalunya té previst eliminar aquest enllaç tècnic amb la construcció de l'estació de la Sagrera, malgrat l'efectivitat del mateix en casos d'emergència. L'entitat puntualitza que aquesta només és una de les importants afectacions que una planificació poc acurada de l'alta velocitat està tenint i tindrà sobre la xarxa ferroviària bàsica de Catalunya.

Més informació a la revista Mobilitat Sostenible i Segura

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article