420 escolars del Pla d'Urgell s'apunten a l'Escola de Consum


Mollerussa és, del 5 al 15 de juny, la seu itinerant de l’Escola del Consum de Catalunya (ECC). L’Escola és un servei de l’Agència Catalana del Consum (ACC) que té per objectiu divulgar els drets i els deures dels consumidors al món educatiu. Quatre-cents vint escolars del Pla d’Urgell ja s’hi ha matriculat i, a hores d’ara, un 72% dels tallers ja estan reservats. La formació dels joves s’articula a través de tallers adreçats a alumnes d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerats, Cicles Formatius i Educació Especial. En els tallers proporcionen als estudiants eines perquè puguin construir el seu model de consum des d’una perspectiva activa, reflexiva i autònoma i, al mateix temps, adquireixin coneixements bàsics sobre els seus drets i deures com a consumidors. Segons les necessitats i la demanda, l’Escola ofereix dos tipus de tallers: Tallers globals: Què em poso aquest matí? Es treballa el consum de manera global i quotidiana. Mitjançant una simulació de compra per catàleg, els escolars han de decidir com vestir-se aquest matí per anar a l’institut. Es pretén ampliar el ventall d’opcions a l’hora de prendre les decisions, de manera que els joves tinguin en compte els diferents límits que actuen en els actes de consum: socials, econòmics, ecològics, etc... Tallers específics: El consum solidari: Es pren com a referència el recorregut del cacau i la seva transformació per analitzar els agents que intervenen en la seva producció i comercialització. Aleshores, els alumnes decideixen com intervenir en el procés a partir de criteris d’equitat, justícia social i solidaritat. El consum sostenible: A partir d’un fenomen quotidià i proper a l’alumnat com el consum i la gestió de l’aigua es reflexiona entorn al seu ús i al seu valor. Mitjançant una dinàmica que integra jocs d’atzar es fa un recorregut des de l’origen de l’aigua fins al seu consum integrant factors econòmics, ambientals, socials i culturals. La publicitat: Des de l’anàlisi de diferents anuncis televisius, els alumnes identifiquen els mecanismes que fa servir la publicitat per tal d’informar i/o induir al consum de productes determinats. Els serveis: Amb una dinàmica lúdica i formativa, tot relacionant les necessitats amb els serveis, s’estimula els participants perquè reflexionin sobre el consum de serveis. La resolució de conflictes: Es pretén que els escolars coneguin quins són els seus drets i responsabilitats i com poden actuar en cas de trobar-se amb una situació conflictiva a l’hora d’adquirir un producte o utilitzar un servei. L’ECC va començar la seva activitat l’octubre de 2003 i durant els dos primers anys va impartir els tallers des de la seu central ubicada a Barcelona. L’any 2005, i coincidint amb el tercer curs escolar, es va posar en funcionament la seu itinerant a Tortosa que va oferir les seves activitats a 3.942 escolars de les ciutats de Tortosa, Tarragona, Lleida, Manresa i Girona, que se sumen als 3.762 que van visitar la seu permanent de l’Escola a Barcelona. Així, durant el curs passat un total de 7.704 alumnes d’arreu de Catalunya van participar en els tallers de l’ECC. En aquest curs, des del mes de setembre, ja han passat pels tallers de la seu territorial de l’Escola 3.545 alumnes.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article