La bicicleta guanya adeptes a les ciutats europees


Quan pensem amb el transport en bicicleta a molts ens ve, inevitable, la imatge de carrers i carreteres d'Holanda, perfilats pel carril bici des de qualsevol racó del país. És el paradigma del transport a dues rodes (no sorollós). I no és un tòpic. Holanda compta amb 16 milions d'habitants i 20 milions de bicicletes. Les bicicletes tripliquen el nombre total de cotxes matriculats en aquell país. Una tradició de molts anys que ara els ha posat de moda i desperta seguidors a ciutats d'arreu d'Europa. Si que els netherlandesos tenen un país més pla que una taula de surf però, també els hem de valorar com planten cara a les inclemències d'un clima més sever que el nostre. Ens calen uns quants anys i voluntats per arribar al seu nivell en la implantació d'aquest transport alternatiu però, tot i així, l'èxit que té el bicing a la ciutat de Barcelona esta fent història: Més de 20.000 abonats després de dos mesos de la seva implantació. I van creixent. Estrasburg (Alsàcia) és una altra ciutat europea que destaca per l'afició dels seus ciutadans al transport en bicicleta. Compta ja amb més de 130.000 usuaris i prop de 500 km de carril bici. Un reportatge de TF1 qualifica Estrasburg com la primera ciutat ciclista de França, ara amb més motiu, després de la inauguració del major parc de bicis del país veí (800 places). Un detall, el parc és ubicat just al costat de la nova estació del TGV, i compta amb la infrastructura suficient perquè els ciclistes puguin accedir còmodament al centre de la ciutat. En el pàrquing s'hi pot trobar serveis de rentat, reparació, inflat i lloguer, tot a l'entorn de l'usuari que ha triat un transport sense sorolls, ni fums, ni cues, ni retards.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article