Nous combois de metro a Barcelona


La línia 1 del metro, la més antiga de la ciutat i la que més passatgers transporta cada dia, en total prop de 375.000 viatgers, ha estrenat el primer tren de la sèrie 6.000 d'un total de deu trens contractats per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Amb l'arribada d'aquests deu trens, que es posaran en servei de manera progressiva al llarg del 2007, la línia 1 podrà augmentar la freqüència d'aquesta línia, passant de 3 minuts i 44 segons a 3 minuts i 35 segons. Els nous trens de la línia 1 destaquen pel disseny, la tecnologia en seguretat i més confort per als passatgers. Així, els trens de la sèrie 6.000 tenen un passadís d'intercomunicació entre cotxes ben ample i la seva construcció en alumini permet reduir el pes i augmentar l'eficiència energètica. Pel que fa a l'interior dels vagons, els nous trens tenen els seients col·locats de manera paral·lela amb la paret lateral enlloc dels compartiments de dos contra dos actuals dels combois de la línia 1. Alhora, hi ha diverses pantalles de televisió, megafonia interior, màxima insonorització, aire condicionat, videovigilància i espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda. També es renovaran els trens actuals de la línia 1 Els trens de la línia 1, els de la sèrie 4.000, es començaran a renovar perquè puguin continuar donant servei els propers anys, ja que ara es troben a la meitat de la seva vida útil. Així, de manera esglaonada, els trens 4.000 disposaran de nous terres i vidres, espais per a persones amb mobilitat reduïda, nou mecanisme d'obertura de les portes, i videovigilància. A més, també es canviarà l'ordre dels seients per alinear-los amb les parets laterals i es construiran passadissos d'intercomunicació dins dels trens.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article