La majoria de comissions bancàries pugen durant els primers sis mesos de l'any


El diari El País fa una interpretació de les dades oficials sobre les comissions bancàries que publica periòdicament El portal del client del Banc d'Espanya. Així arriba a la conclusió que la banca estatal esta modificant el model de negoci i opta per aplicar als seus clients més fidels tarifes planes o, fins i tot, serveis gratuïts, mentre que per altra banda ha anat augmentant les tarifes que aplica a les comissions oficials. Fa algunes comparacions: Les comissions sobre transferències en la mateixa plaça han augmentat més d'un 8% (del 0,24% al 0,26%), la quota anual de les targetes s'ha incrementat entre un 2,7% (dèbit) i un 3,8% (crèdit). També destaca l'encariment d'un 40% de la comissió per treure diners d'un caixer d'una altra entitat amb una targeta de dèbit (del 0,60% al 0'80% amb un mínim que passa de 0,54 euros a 0'60 euros). La patronal bancària (AEB) assegura que aquestes no són les tarifes que apliquen habitualment als seus clients i remarca que, tot i que ha augmentat el volum de negoci, queda palès en què els ingressos per comissions de serveis apenes s'han mogut. Aquestes tarifes màximes són menys representatives ara que mai ja que darrerament s'estenen les polítiques comercials enfocades a rebaixar al màxim les comissions (tarifa plana o comissió 0% per serveris de pagament o cobrament), diu la patronal bancària.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article