Etiquetes més clarificadores en els productes de protecció solar


Aquest estiu els consumidors es beneficiaran de la introducció d'un nou sistema d'etiquetatge més clar als envasos dels productes de protecció solar. A les noves etiquetes s'inclourà un nou logotip o segell UV-A, s'hi prohibiran expressions enganyoses com ara «bloquejador solar» o «protecció total». Una campanya que respon a la recomanació de la Comissió sobre productes de protecció solar adoptada el setembre de 2006. Meglena Kuneva, Comissària responsable de Protecció dels Consumidors, ha posat de manifest que cal reforçar la idea basada en què la protecció solar és només una de les diferents mesures necessàries per a una protecció eficaç contra les cremades del sol. I així la UE remarca que cal prendre altres precaucions com escurçar les estades al sol, evitar les hores del pic i utilitzar protectors com barrets i ulleres solars. Recomana que els nadons no s'exposin al sol i recorda que tan important és utilitzar protector com aplicar-lo correctament. Per això, caldran dosis de 2mg/cm², és a dir, aproximadament 36 grams per aplicació (sis culleretes de te) de crema solar per adult -la majoria de banystes se'n posa la meitat-. -A partir d'ara no es podrà publicitar els protectors solars com a "bloquejant solar" o "protector total" ja que no existeix cap producte que protegeixi completament dels raigs UV. adiación UV. -Es normalitzen les descripcions com protecció "baixa", "mitja", "alta" o "molt alta", al costat dels tradicionals indicadors del factor de protecció solar que complementen la informació. -Es destacarà més l'etiquetatge de la protecció UV-A ja que, si bé la radiació UV-B és la que provoca les cremades solars, la UV-A és la que provoca l'envelliment prematur de la pell i les interferències en el sistema immunitari humà. Ambdues contribueixen per igual al risc de contraure càncer de pell. Caldrà tenir en compte doncs, la indicació del factor de protecció davant de les dues radiacions. En el mercat comunitari de productes de protecció solar predominen les empresas europees: només tres dels deu principals proveïdors de la UE són empreses no europees, equivalent a un 10% de quota de mercat.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article