Les companyies aèries s'apunten a l'argumentació ecològica


Des de fa temps, l'aviació comercial és al punt de mira dels que més es preocupen per l'escalfament del planeta per ser un dels sectors que generen més emissions de CO2. A la pràctica però, els vols de passatgers representen un 3% del total de les emissions, mentre que l'habitatge és el responsable del 23% d'aquests gasos temperadors. La tendència és a créixer. L'èxit de les companyies de baix cost i l'expansió d'economies com la de Xina, Índia, Rússia o Brasil demana més activitat aèria i, en conseqüència, més contaminació. Amb aquest precedent, CincoDias publica un reportatge que recull els darrers moviments de les companyies aèries en aquest sentit. Queda palès que el sector no es vol quedar enrere en la moguda ecològico-psicològica que s'estén a tots els sectors econòmics globals. Destaca el cas de Delta Airlines que no ha tingut cap remordiment en anunciar que els usuaris que comprin bitllets a través de www.delta.com hauran de pagar 4 euros suplementaris en vols nacionals i 8 en els internacionals que seran destinats a la fundació The Conservation Found per a plantar arbres i per a subvencionar projectes de lluita contra l'efecte hivernacle. Airbus, Boeing competeixen per publicitar nous models que estalviaran fins un 20% de carburant, com el 787 Dreamliner, construït amb un percentatge elevat de plàstic més lleuger i fort que l'alumini que fins ara predomina en les naus. Easyjet ha presentat fa uns dies la maqueta del seu ecojet que emetrà un 50% menys d'emissions, segons la companyia. El sector vol també entrar al mercat europeu d'intercanvi de permisos d'emissions en el que participen altres sectors, amb la condició que les normes siguin a nivell global.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article