L'ACC facilita des del seu web les reclamacions en línia


El nou web de l’Agència Catalana del Consum (ACC) permet als usuaris resoldre els seus dubtes, realitzar consultes i fer reclamacions per Internet. Per primera vegada, les reclamacions es podran presentar en línia. L’ACC posa en marxa un nou espai web que apropa els seus serveis als consumidors i potencia la interacció. Aquesta iniciativa llança nous serveis com ara la possibilitat de realitzar tràmits via Internet. Així, el nou portal de l’Agència Catalana del Consum (www.consum.cat) permet presentar una queixa, denúncia o reclamació, de forma més senzilla, còmoda i accessible, de la mateixa manera que se n’agilitza el procés de formalització. Les empreses i els organismes de consum, també poden fer a partir d’ara les seves consultes des del mateix web. A més a més, una part dels continguts del nou web s’ofereixen en anglès. Aquesta iniciativa està en línia amb la vocació europea de l’ACC, que es fa palesa en el fet que l’Agència no només dóna serveis als consumidors que tenen un conflicte al propi país, sinó també a aquells catalans que estan fora de Catalunya. Des de l’ACC es mantenen contactes amb Organismes de Consum de la resta de la Unió Europea, la qual cosa permet gestionar consultes i litigis de consum transfronterer, convertint-se en el representant del consumidor català a Europa. Amb la posada en marxa d’aquest web l’ACC espera doblar el nombre d’accessos al web, passant dels 6 milions gestionats durant el 2006, als 12 milions de pàgines vistes al 2007. Entre d’altres serveis el nou web ofereix: -Fer consultes abans de fer una compra o contractar un servei per saber quins aspectes s’han de tenir en compte. Per exemple: comprar els bitllets d’avió per les vacances d’estiu o donar-se d’alta amb una companyia telefònica -Rebre assessorament sobre un problema de consum -Conèixer vies de resolució de reclamacions - Tenir informació actualitzada de les notícies en el món del consum - Saber quina és la legislació aplicable en matèria de consum - Saber quan i on se celebra un taller o xerrada del seu interès Ø Demanar xerrades sobre educació en consum - Conèixer quines empreses estan adherides a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya - Conèixer campanyes d’informació sobre temes d’actualitat - Obtenir tota la informació sobre la legislació i la normativa catalana referida al consum i les novetats que es poden anar presentant També per a les empreses El web de l’ACC és també l’eina més accessible perquè les empreses puguin informar-se de qualsevol tema vinculat al consum i desenvolupar la seva feina sabent els seus drets però també respectant els dels consumidors. Entre d’altres serveis, a través del web de l’ACC les empreses poden conèixer la normativa que afecta la seva activitat com a comercialitzadors, els requisits generals que ha de complir un establiment comercial, les normes de seguretat que cal aplicar a un producte o servei, consultar l’agenda de xerrades i sessions informatives que l’ACC o altres entitats organitzen per als empresaris. Per als professionals del consum També és un instrument útil per aquells professionals que treballen en el món del consum, des de les associacions de consumidors, els organismes públics i altres entitats. Al web hi ha un espai específic per a ells que afavoreix el treball en xarxa. Educació pels nens Des del web, les Escoles poden conèixer els serveis que s’ofereixen des de l’Agència Catalana del Consum i fer la sol·licitud per poder participar en els diferents tipus de tallers destinats als alumnes d’educació primària, secundària, educació especial i cicles formatius d’arreu de Catalunya. L’Escola del Consum de Catalunya dóna les eines perquè els més joves puguin construir el seu model de consum des d’una perspectiva activa, reflexiva i autònoma. Sobre l’Agència Catalana del Consum L’ACC és l’organisme autònom de la Generalitat de Catalunya dedicat a garantir que es compleixen els drets de les persones quan fan ús d’un servei o quan adquireixen un producte. L’Agència, a través de les seves plataformes de comunicació (on-line, telefònica, oficines...), s’ha convertit en els darrers anys en una veritable referència a nivell Estatal i europeu de com cal abordar l’atenció en temàtiques de consum cap a les empreses i també cap als ciutadans.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article