Consum Català exigeix inversió en les elèctriques i el traspàs de les competències del sector


L'organització de consumidors Consum Català ha emès un comunicat en relació a la situació d'emergència que s'ha generat a la ciutat de Barcelona i rodalies, amb una apagada, les dimensions de la qual no haurien estat tan greus ni duradores si les infrastructures haguessin comptat amb la inversió i manteniments necessaris. L'entitat demana la dimissió del ministre espanyol d'Indústria, Joan Clos, per la deficient gestió en el col·lapse de Barcelona conseqüent de l'apagada elèctrica i exigeix el traspàs de la xarxa elèctrica a Catalunya, així com l'adhesió a les Juntes Arbitrals de les companyies elèctriques. Consum Català recorda que fa exactament un any, la paralització de l’aeroport va fer ruboritzar la societat civil catalana. Ara, la mala gestió de les empreses elèctriques i la manca d’inversió en les instal•lacions fa que tornem a sentir-nos estafats. "Catalunya paga impostos escandinaus i rep serveis tercermundistes. Les empreses Fecsa i Red Eléctrica Española carreguen sovint càrrecs a les factures dels seus abonats en concepte de manteniment i inversió en les línies elèctriques, transformadors o estacions " davant d'això l'associació de consumidors es pregunta "Catalunya paga el 25% de la factura elèctrica estatal i rep el 15% de les inversions. Perquè?" Consum Català exigeix disculpes públiques del Govern Central, de REE i de FECSA per la manca de solucions i pel mal servei i esperona a la societat civil a seguir protestant, fins i tot quan sembla que no serveix de res. L'entitat recorda els mals trangols que empreses estatals com Aena, Renfe, Fecsa Endesa, REE estan fent passar als usuaris catalans i assegura que "ens estant abocant a que les properes cassolades d'usuaris i consumidors indignats esdevinguin clams populars i polítics reivindicant la sobirania política de Catalunya que ens permeti garantir els serveis adequats que ens mereixem com a ciutadans". Consum Català recomana als ciutadans que reclamin: Agència Catalana de Consum, Oficines Municipals d’Informació al Consumidor, Consum Català, etc. I que presentin queixes a la mateixa Fecsa a través de fulles de reclamació. Que la societat civil s'organitzi i agrupi les diverses protestes socials: Aeroport, Renfe, afectats elèctriques, Plataforma pel Dret a Decidir. Finalitza el comunicat plantejant si no serà necessària "una nova Crida a la solidaritat que defensi els interessos de les classes populars i productives d'aquest país, amb la base que només sent Catalunya sobirana, podrem garantir als seus ciutadans ser tractats com a tals, com a ciutadans europeus i no com a súbdits colonials".

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article