CCOO lamenta que Rodalies torna a ser víctima de les obres del TGV i de la falta de previsió


El sindicat CCOO explica en un comunicat com els soferts usuaris de la xarxa de Rodalies tornaran a patir a partir de demà 28 de juliol, i previsiblement fins l’11 de setembre, una sèrie de modificacions de recorreguts i horaris que sens dubte no faran fàcil la rutina dels ciutadans que opten pel transport públic. El sindicat avança que l’adaptació del tram entre Hospitalet i Sants a l’arribada del TGV afectarà el normal funcionament de les línies R-1, R-3 i R-7 de Rodalies que veuran escurçat el seu recorregut i no podran creuar el centre de la ciutat de Barcelona. Això vol dir que per a continuar el viatge fins al seu destí molts usuaris hauran d’efectuar transbordaments que allargaran el seu temps de desplaçament. Si bé valora positivament l’esforç de RENFE en oferir informació d’alternatives per continuar els viatges, així com el fet de permetre la validesa dels títols expedits per RENFE en la xarxa TMB sense tornar a pagar, la simultaneïtat d’aquests talls amb diverses obres a la xarxa de metro i el dèficit d’intercanviadors de transport públic penalitzaran als usuaris. Els talls que també es faran durant aquests mesos d’estiu a les línies de metro 1 entre Santa Eulalia i Plaça de Sants i a línia 4 entre Ciutadella/Vila Olímpica i La Pau agreujaran el problema. El mateix que passarà per no haver-se construït encara els intercanviadors de Rubí i Sant Cugat del Vallès entre FGC i la R-7 i tant cops reclamats per CCOO. Intercanviadors que facilitarien una millor accessibilitat amb Barcelona dels usuaris d’aquesta línia de RENFE que ara s’estroncarà a Montcada. Tampoc milloraran les coses el no haver dut a terme la proposta que en el seu dia va fer el sindicat de convertir l’estació de França en un potent intercanviador ferroviari i que ara serà tan necessari atès que els serveis de la línia del Maresme hi tindran l’origen i el final. La proposta concreta de CCOO consisteix en el perllongament del Trambesòs fins les andanes de l’estació de França i habilitar un accés directe i ràpid amb l’estació propera de metro de la Barceloneta. Així doncs, altre cop comprovem amb preocupació com les presses del Ministerio de Fomento en complir els terminis d’arribada del TGV a Barcelona i la manca d’impuls en la construcció d’intercanviadors per part del Govern de la Generalitat tindrà com a resultat un afebliment de la xarxa de transport públic que sacrificarà de nou els ja reiteradament castigats usuaris de Rodalies.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article