Últims detalls a tenir en compte a l'hora de presentar reclamacions per l'apagada


Aquest matí s'ha reunit el Consell de les Persones Consumidores amb representants de la Generalitat. Del contingut de la trobada l'Agència Catalana de Consum (ACC)explica que s'ha informat dels nous compromisos adquirits per Fecsa-Endesa en relació als mecanismes de resposta i als terminis per compensar econòmicament als clients particulars de la companyia afectats pels talls de subministrament elèctric del 23 de juliol. Fecsa-Endesa s’ha compromès a oferir compensacions d’entre 60 i 300 euros en funció de les hores de manca de llum, del nombre de persones que conviu a l’habitatge i dels danys soferts (aliments malmesos, aparells espatllats,...). Aquestes compensacions s’han de demanar presencialment a les seves oficines o trucant al telèfon gratuït de Fecsa-Endesa 900 84 73 84, que han reforçat a partir d’avui. Si el consumidor està d’acord amb la compensació que se li ofereix, el pagament es realitzarà en un màxim de 7 dies, preferentment amb abonament al seu compte corrent. En el cas que la compensació oferta no cobreixi els danys i perjudicis ocasionats d’acord amb les estimacions de l’afectat, aquest haurà de presentar a Fecsa-Endesa una reclamació per escrit a través del full oficial de reclamacions. Haurà de fer una relació i una valoració dels danys i perjudicis (menjar fet malbé i d’altres béns com aparells electrodomèstics i elèctrics,...) i adjuntar el màxim de documentació i proves que els acreditin. En el cas de danys per aliments, s’ha de fer constar les característiques dels aparells frigorífics (marca, model i capacitat). La companyia s’ha compromès a donar resposta per escrit en el termini màxim d’un mes des del dia de la recepció de la reclamació. Si aquesta fos denegatòria o insatisfactòria per al consumidor, aquest podrà presentar una sol·licitud d’arbitratge (procediment gratuït i d’obligat compliment gestionat per la Junta Arbitral de Consum) o bé interposar una demanda judicial. Els afectats poden informar-se de totes els detalls a través del web de l’Agència Catalana de Consum (www.consum.cat) i del telèfon 012, o adreçar-se al web de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Barcelona (www.bcn.cat/omic), al telèfon d’informació 010, o a les oficines de la companyia Fecsa-Endesa.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article