La Plataforma per la Llengua denuncia casos en què Fecsa Endesa discrimina lingüísticament
La Plataforma per la Llengua denuncia diversos casos de discriminació lingüística de FECSA-ENDESA. Usuaris afectats per l’apagada de Barcelona han notificat a la Plataforma per la Llengua que, en el moment de fer les reclamacions a l’empresa elèctrica, s’han trobat amb situacions de desatenció i discriminació pel fet de dirigir-s’hi en català. Així, s’han produït des de casos en què el personal de l’empresa no comprenia el català i els obligava a canviar de llengua o els feien tornar a telefonar, fins a casos en què l’empresa ha respost per escrit en castellà quan la carta del client havia estat adreçada en català
La Plataforma, des del seu web, recomana i s'ofereix com a mitjancera perquè els abonats de Fecsa Endesa que ho desitgin presentin una queixa oficial per aquests fets. També existeix l'opció de tramitar-la a través de l'Agència Catalana de Consum t/935 566 010(www.consum.cat) o de les Oficines de Garanties Lingüístiques de la Generalitat t/935 671 074 (www.gencat.cat/presidencia/llengcat/ogl)
Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari