A partir del 15 de setembre els sis radars piezoelèctrics funcionaran a ple rendiment


Es van instal.lar sis d'aquests radars a les carreteres catalanes el mes de maig. Tres d'aquests radars piezoelèctrics (no localitzables pels detectors de radars) tres no eren públics ni sancionaven fins ara. Els infractors detectats pels radars -no publicitats- van rebre notificacions en les que se'ls informava de les faltes comeses però no se'ls sancionava, se'ls assenyalava la multa que els suposaria i la retirada dels punts de carnet que implicaria. A partir del 15 de setembre aquests radars funcionaran a ple rendiment. Segons el Servei Català de Trànsit (SCT) l'objectiu d'aquesta primera fase ha estat comprovar si hi ha comportaments diferents entre els conductors que circulen per carreteres on s'avisa que la velocitat està controlada per radar i les que no. D'aquesta manera, fins el 15 d'agost, els radars piezolèctrics han registrat 136.267 infraccions, de les quals 54.697 corresponen als radars publicitats i 81.570 als radars no publicitats. És a dir, 6 de cada 10 conductors han comès infraccions a les vies on es troben els radars no publicitats. Amb l'objectiu d'avisar els conductors que han comès alguna infracció a les vies on es troben els radars no publicitats, el Servei Català de Trànsit (SCT) ha enviat cartes informant de les infraccions comeses però sense sancionar. Les cartes s'han fet arribar als conductors residents a Catalunya, usuaris habituals d'aquestes vies. Existeixen dos models de carta: una pels conductors que només han comès una infracció, i una altra pels que són reincidents. Als escrits s'informa de la velocitat màxima de la via, la velocitat a la que circulava el vehicle, la sanció econòmica corresponent i el nombre de punts que hauria perdut en el cas que el radar fos punitiu. El sistema de radars piezoelèctrics es caracteritza per disparar la fotografia a través d'un senyal elèctric i no per làser ni per ones, com passa amb els aparells tradicionals. Això fa que els detectors i inhibidors de radars no els puguin localitzar ni anul'lar. El funcionament és força senzill: se situen uns sensors sota la calçada que detecten la velocitat del vehicle quan les rodes hi passen per sobre. Els 6 radars piezoelèctrics es troben situats als següents punts de la xarxa viària catalana: DEMARCACIÓ VIA MUNICIPI Barcelona A-2 Castellolí Barcelona C-31 Badalona Barcelona C-31 Badalona Barcelona AP-7 Castellbisbal* Barcelona A-2 Sant Joan Despí* Lleida A-2 Cervera* * Radars que començaran a sancionar a partir del 15 de setembre

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article