Els anuncis de televisió fomenten l'obesitat
Aquesta és la conclusió d'un estudi presentat per la revista Consumer Eroski que ha comprovat com els anuncis de TV són, majoritariament, de productes qualificats com a inadequats i poc saludables per dietistes i nutricionistas.
La conclusió més rellevant és que el missatge predominant que arriba al telespectador infantil i juvenil que rep aquests anuncis va just en la direcció contrària al d'una educació alimentària basada en la dieta equilibrada. L'estudi també assenyala com la publicitat pot reduir l'eficàcia de les campanyes institucionals en contra de l'obesitat infantil i a favor d'un estil de vida sana.
Durant dues setmanes (del 21 al 27 de maig i del 4 al 10 de juny) es van gravar més de 6.300 anuncis d'alimentació emesos a les franges horàries amb major presència infantil (de 8.00 a 11.00 hores, de 13.00 a 15.00 hores i de 18.00 a 21.00 hores) per 12 cadenes de TV, sis d'elles d'àmbit estatal (Antena3, TVE1, Telecinco, TVE2, Cuatro i La Sexta) i altres autonòmiques (Telemadrid, Canal9, TV3, TVG, Canal Sud i ETB1). Posteriorment, tècnics d'aquesta revista de consum (nutricionistas i dietistes) i un grup de periodistes familiaritzats amb temes de publicitat, van analitzar un a un els més de sis mil anuncis.
Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari