Torna a guanyar l'ecomobilitat a la cursa entre els diferents tipus de transport


Els resultats de la cursa entre diferents tipus de transports organitzada per l'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) confirmen un cop més que els sistemes sostenibles de transport són els més eficients a la ciutat, tant en desplaçaments interns com en les rutes interurbanes. En la cursa organitzada amb motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible, la bicicleta va resultar el mitjà guanyador en 5 de les 11 curses, el transport públic en quatre d’elles (dues urbanes i les dues interurbanes) i la moto en les dues restants. El cotxe, el taxi, el bicing i el vianant no van guanyar cap cursa. Rapidesa Es dóna el cas que totes les curses on es va fer servir un tren de Rodalies Renfe o el tramvia van resultar guanyadores, fins i tot millorant els resultats de la bicicleta. En les curses urbanes, el mitjà més ràpid és la bicicleta (14,0 km/h de mitjana), seguit de la moto (11,4 km/h) i el transport públic (10,3 km/h). Amb una velocitat bastant més baixa –la meitat que la bicicleta- trobem el taxi (7,5 km/h), seguit del bicing (6,4 km/h), el cotxe (6,3 km/h) i finalment el vianant (4,9 km/h). Costos Pel que fa als costos s’han tingut en compte tant les despeses d’operació (el que paga l’usuari pel bitllet de transport públic, de benzina, d’aparcament, etc.) com el preu social i ambiental (externalitats com ara els accidents, canvi climàtic, contaminació atmosfèrica, soroll, etc.). En l’aspecte econòmic, els resultats són encara més favorables pels transports sostenibles. A Sabadell, per exemple, el cotxe és gairebé 9 vegades més car que el transport públic (17,87€ del cotxe davant dels 2,02€ del tren). Conclusions Novament es va demostrar que l’ecomobilitat és la millor opció per a desplaçarse per Barcelona, ja sigui des del punt de vista econòmic o per estalviar temps. En la Cursa de Transports de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura 2007 van participar unes cinquanta persones en un total d'11 curses simultànies amb un punt d’arribada comú, a la seu de la PTP al barri del Clot de Barcelona. Nou de les curses eren urbanes, amb sortida des de les seus de districte de la ciutat de Barcelona (totes excepte la de Sant Martí, per ser a només 400 metres de l’arribada) i un parell d’interurbanes des dels ajuntaments de Sabadell i Sant Adrià de Besòs. Com a novetats d’enguany cal destacar la incorporació del Bicing, en aquells districtes que disposen d’estacions (Ciutat Vella i Eixample), i de la nova línia de tramvia T5, que enllaça Badalona i Sant Adrià de Besòs amb la plaça de les Glòries.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article