Si retornen l'import del bitllet en cas de retard, per què no el del SMS?


En el país que hi ha un 104% de telèfons mòbils i on les operadores de telefonia mouen els fils de l’economia gairebé sense resistències, ens trobem que ens cobren 0,15 euros per avisar-nos, a través de mòbil, quan les nostres infraestructures fallen. Genial. Renfe ara és objectiu de les queixes dels ciutadans però, també ens hauríem de preguntar de quina mena de màrqueting ha sorgit aquesta versió usurera d’un servei. Renfe cobrarà els avisos als usuaris víctimes d’algun retard, si volen que se'ls avisi, és clar. Si no, ja s'ho trobaran! I plantejo, la companyia, que també s’ha compromès a retornar l'import del bitllet en cas de retard imputable al servei, també podria abonar el cost dels SMS?. O, en aquest cas, no depèn d'ella? Que ens cobri ara Renfe si volem que ens avisi quan hi ha retards, és a dir, ben sovint, és com si ACESA ens cobrés per enviar-nos un missatge cada vegada que es formen embussos a les autopistes o Correus ens facturés alguns cèntims quan ens avisés que les cartes que esperem han d’arribar amb retard. Tot plegat, una perversió del sentit que ha de tenir un servei públic bàsic. Però sembla que aquest és el camí que se’ns obre al davant. A banda que ens pugui ser més o menys profitós aquest servei d’avís de retards, cal deduir que de poc li servirà a algú de comarques –rodalies-, amb ganes de tornar a casa després d’una jornada laboral, que li avancin que trigarà 20 minuts més del que comptava. Això, en el millor dels casos. Carme Pla Editora de Quinspreus

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article