Titllen de 'publicitat enganyosa' els anuncis que associen els cotxes als valors ecològics


La Unió de Consumidors UCE demana al Ministeri d'Indústria que prohibeixi la publicitat que associa els cotxes a valors ecològics. La utilització de termes com 'verd', 'ecològic' o 'net' implica la pràctica de publicitat enganyosa, segons l'organització de consumidors. La UCE explica que els darrers mesos s'ha observat la tendència a argumentar avantatges ambientalistes i ecològiques en la majoria de campanyes publicitàries de cotxes. L'associació considera que, tot i ser certes les innovacions tecnològiques de la indústria del sector en tot el que fa referència a la reducció d'emissions de gasos, UCE pot garantir que actualment no es comercialitza cap model que, en rigor, sigui 'ecològic'. Per tant, i tenint en compte el que diu la normativa sobre publicitat, especialment en el que fa referència a la inducció a error als destinataris de l'anunci per diversos motius, UCE ha demanat al ministeri la prohibició dels termes citats abans en els anuncis publicitaris de turismes i que es modifiqui la narrativa publicitària que porti a creure que l'ús de l'automòbil no contamina. L'associació de consumidors considera que aquests tipus enganys només aporten confusió i continuïtat d'un sistema, restant credibilitat a d'altres actuacions que si tenen un efecte comprovat com, per exemple, incentivar el transport públic, la bicicleta o convertir en zones de vianants els centres històrics de les ciutats.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article