Els promotors baixen preus i ara estan disposats a negociar


Ni viatges, ni mobiliari, ni places de garatge de regal serveixen perquè s'estimuli el mercat immobiliari. Només funciona la rebaixa dels preus. Un reportatge de Cincodias constata el canvi de cicle esdevingut en el sector immobiliari des de mitjans de 2005 que recull les opinions d'agents socials implicats. Ara, el dubte que angunieja més el sector és quina durada tindrà aquest nou cicle? Quan s'haurà tocat fons? Les empreses admeten que es veuen obligades a reduir els seus marges si volen acabar la venda de les promocions. Però ara es pregunten fins quan hauran d'abaixar els preus per recuperar una demanda que els ajudi a mantenir els seus comptes en equilibri. Segons el reportatge, els promotors creuen que 'igual que quan els pisos pugen, tothom pensa que seguiran pujant i el mateix convenciment alimenta l'espiral, ara es podria desenvolupar el fenòmen contrari'. La majoria coincideixen que a l'espera que s'aclareixi el panorama econòmic internacional és millor reduir preus per assegurar les vendes i esperar que vinguin temps millors. Un altre factor a tenir en compte és la situació econòmica dels promotors, que en molts casos estan pagant sòl adquirit per a fer noves promocions que, si no tira endavant, implicarà una preocupant falta de liquidesa. En aquest sentit, els experts calculen que, si a finals dels noranta existien 17.000 empreses immobiliàries i ara n'hi ha 45.000, no seria d'estranyar que es tornés al nivell de fa una dècada, abans del boom immobiliari.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article