El Regne Unit és lider en el llançament de productes sense additius i conservants


Només aquest any s'han llançat al mercat britànic més d'un miler de productes lliures d'additius i conservants, segons un estudi de Mintel. És a dir, un quart dels nous productes introduïts al mercat, un percentatge que equival a gairebé tres vegades el de qualsevol país europeu. La publicació de l'estudi que constata que determinats additius poden influir en el comportament hiperactiu dels nens ha estat determinant. La indústria alimentària britànica esta fent un esforç exemplar per promoure els aliments saludables, conseqüència, és clar, de la tendència creixent del nombre de consumidors que desconfia dels ingredients artificials. La publicació d'un estudi de la Universitat de Southampton, encarregat per l'Agència d'Estandars Alimentaris (FSA), que parlava dels efectes d'alguns colorants i conservants en el comportament hiperactiu dels nens, ha estat la clau de volta que ha revolucionat els estandars de consum de moltes famílies britàniques, segons explica el portal de l'ICEX. Segons els experts, Gran Bretanya proposarà a la Comissió Europea la restricció de colorants sintètics en els aliments, especialment els dirigits als consumidors més joves. Ara la tendència del consumidor britànic és evitar els productes que comptin amb ingredients "E-". Així els detallistes pressionen als productors per fer productes amb etiquetes 'netes'. On portarà aquesta pressió? Ès canviarà realment el producte, es canviaran només les etiquetes? Quin preu s'haurà de pagar per canviar una indústria basada en sabors, olors i colors artificials?. El temps ho dirà.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article