Carril bus Renfe: A partir d'avui pot ser utilitzat per altres empreses de transport i taxis


El director del SCT demana als usuaris que utilitzin el servei de bus habilitat per Renfe per a no incrementar les retencions a la C-31 i C-32. I recorda que 15.000 usuaris de Renfe es beneficien del carril bus obert al servei ahir. Davant del col.lapse dels accessos sud a Barcelona que es va generar ahir coincidint amb la implantació del carril bus, el Servei Català de Trànsit (SCT) ha decidit fer algunes modificacions per tal de garantir que els autobusos llançadora arribin al seu destí en uns 50 minuts. Amb aquestes modificacions també es vol garantir que els usuaris habituals de la C-31 sud o l'Autovia de Castelldefels arribin amb un temps inferior del que van trigar ahir. El director del SCT, Josep Pérez Moya, explica que "el pitjor que pot passar al trànsit és que els usuaris de Renfe passin a la carretera" i tot seguit ha fet una crida perquè aquests usuaris "creguin en el tranport alternatiu amb autobusos llançadora, perquè sinó el trànsit per carretera serà crític". El SCT ha buscat un punt d'equilibri per no penalitzar més els usuaris de Renfe ni penalitzar usuaris de la carretera. Així avui es manté el carril addicional amb origen a la nova variant, passat Gavamar, fins Bellvitge. A més es mantindrà el 'carril bus Renfe' però la connexió es realitzarà més endavant (a l'enllaç de la B-204 amb la C-31 a Gavà). Pérez Moya, informa que avui, a diferència d'ahir, el 'carril bus Renfe' també podrà ser utilitzat per altres empreses de transport de viatgers que no tinguin parades en el recorregut de la C-31, així com pels taxis. L'anàlisi de la situació d'ahir al matí En relació a la situació produïda ahir al matí, el director del SCT ha reconegut que "algunes mesures presses no han funcionat com pensàvem". En aquest sentit, el carril addicional habilitat entre La Pava i Bellvitge no s'ha fet servir per tants usuaris com es preveia i alguns busos llançadora han sortit de la ruta establerta, cosa que ha carregat altres vies. Pel que fa a les retencions es van generar en el cas de la C-31 sud, o Autovia de Castelldefels, la retenció d'entre 5-7 km que es produeix molts matins va arribar ahir als 9-12 km; mentre que en el cas de la C-32 sud, o Autopista del Garraf, la retenció que sovint es produeix d'entre 5-6 km es va allargar a 11 km. D'altra banda la mesura 'carril bus Renfe', que tenia com a objectiu donar prioritat de pas als autobusos llançadora, va tenir una freqüència de pas de 7-8 minuts, enlloc de la prevista d'1-2 minuts.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article