Un restaurant que recull dades sobre els hàbits dels clients


La Universitat de Wageningen (Països Baixos) ha obert un restaurant que serveix de base per a investigar el comportament i els hàbits dels seus clients. Les càmeres i monitors repartits per tot el local capten la resposta dels clients a estímuls com la potència o el color de la llum, els sabors, la reacció al tracte del personal de servei (si és esquerp o amable), la presentació dels plats... Des d'una sala de control, els investigadors poden manipular les diverses càmeres del self-service per registrar nítidament els comportaments individuals dels clients. Observen com caminen a través de l'establiment, quin menjar miren abans d'omplir el plat, si sempre s'asseuen a la mateixa taula o si tenen el costum de deixar menjar al plat. Les investigacions serviran perquè empreses alimentàries experimentin amb l'acceptació de nous productes, però l'equip de recerca també espera que el centre ajudarà governs i organitzacions de salut a promoure una alimentació més equilibrada, davant la tendència, cada vegada més estesa, de menjar fora de casa. Els promotors de la investigació consideren que l'observació és més efectiva que els qüestionaris quan es tracta d'hàbits incoscients dels consumidors, com és el cas. Un detall. Els usuaris del restaurant han de signar un document en el que donen el consentiment per a ser observats. Font: Reuters

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article