El final provisional de l’alta velocitat és millor al Prat de Llobregat que al Camp de Tarragona


Generalitat i Ministeri de Foment rebutgen un final provisional de l’AVE al Prat de Llobregat, mantenint l’actual final de línia a l’estació del Camp de Tarragona, un indret fortament inaccessible i afavoridor del vehicle privat. L'associació per a la promoció del transport públic PTP demana ubicar el final provisional de l’Alta Velocitat a la prevista estació intercanviadora del Prat amb el triple objectiu de poder treballar amb calma al tram Sants – Bellvitge, millorar les condicions de viatge a regionals i llarg recorregut i donar una alternativa ferroviària als usuaris del tram El Prat – Sants. Per l'associació, l’obertura de l’estació intercanviadora del Prat permetria un millor acostament del servei ferroviari a la ciutat de Barcelona, avui relegat al Camp de Tarragona pels trens d’alta velocitat i a Sant Vicenç de Calders pels trens regionals. Tant l’autobús entre Camp de Tarragona i Barcelona com el tren entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona per Vilafranca prenen més d’una hora i quart de viatge i resulten totalment dissuasius. Amb aquest supòsit, explica l'entitat, l’estació intercanviadora del Prat de Llobregat permetria crear una llançadora ferroviària entre El Prat i Sants sobre la nova via d’ample internacional, que es faria càrrec dels usuaris de Rodalies i Regionals quan hagin de suportar nous talls de la línia d’ample ibèric, mentre dura el seu soterrament a Bellvitge, previst pels propers tres anys. Donat que l’AVE és una obra pagada per tots, cal que les seves vies s’utilitzin en benefici de l’interès general. Per tant, l’AVE no hauria d’arribar a Sants fins que no siguin necessàries llançadores entre el Prat i Barcelona, una vegada s’hagin conclòs les noves vies d’ample ibèric soterrades a Bellvitge. Un doble transbordament a Sants i El Prat entre trens és preferible a l’actual sistema de bus llançadora sobre una xarxa viària col·lapsada. Si el que fa dubtar de l'efectivitat de l'enclavament provisional a l'estació del Prat és el poc espai que compta per aparcar el cotxe, l'entitat defensa que cal superar el dogma d’anar “en cotxe a l’estació” i planificar l’accés sostenible a les estacions d’alta velocitat: més autobusos, trens de Rodalies i taxis, seran suficients per fer de l’estació del Prat una millor alternativa de mobilitat respecte el Camp de Tarragona o Sant Vicenç de Calders. Indemnitzacions també pels usuaris de llarg recorregut i regionals Pel que fa als usuaris de llarg recorregut i regionals, la PTP planteja la necessitat d'aplicar urgentment unes indemnitzacions adequades pel mal servei que estan patint i pels espectaculars increments dels seus temps de viatge. Proposem una reducció mínima del 50% del preu del bitllet a totes les relacions amb origen i destinació Barcelona que estiguin afectades pel tall ferroviari de Bellvitge. També caldria aproximar més trens a la ciutat aprofitant la línia de Vilafranca i de Mollet – Papiol, amb possibles finals a Sant Andreu Comtal i Estació de França.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article